Dizajn Internet marketing Što je SPAM, a što newsletter


spam-mail ili newsletter
Danas mnogi vlasnici web stranica smatraju da je newsletter zgodan način oglašavanja. i jest - dok god je i legalan. Slijedi opis što je SPAM a što je newsletter, te kako ga zakon tumači i koje su sankcije.

Spam je svaka neželjena masovna poruka s ciljem informiranja, prodaje i/ili oglašavanja. Ukoliko primatelj nije na vašoj stranici od vas zatražio mailove ovakvog sadržaja oni se smatraju spamom.

Spam je po ovoj definiciji i ono što dobivate u poštanske sandučiće od Mercatora, Bille, Konzuma i drugih… nažalost taj spam nije zakonom reguliran. Elektronički spam je reguliran zakonom i kazne su od 100.000,00 – 1.000.000,00 kn.

Kompletan zakon možete pogledati na ovoj adresi: http://www.nn.hr/clanci/sluzbeno/2008/2420.htm Članak 107.

Konkretni primjeri dopuštenog newslettera i SPAM-a:

* U svakodnevnom poslovanju u protekle 3 godine korisnik je skupio listu mail adresa. Mailovi su uglavnom korišteni u direktnoj komunikaciji gdje su pošiljatelj i primatelj maila izmjenjivali poslovne informacije i dogovarali zajedničke poslove. Ukratko, stekli su neki partnerski odnos. Nakon 3 godine ovakve komunikacije korisnik je skupio listu od 600 poslovnih kontakata. U ovom trenu korisnik otvara svoj site i želi ga promovirati svojim partnerima zajedno sa svojim novim proizvodom. Slanje ovakve promotivne obavijesti gdje se reklamiraju novi proizvodi i/ili usluge korisnicima koji su do sada komunicirali direktno s vama u organizacijske svrhe je SPAM. Ukoliko korisnik želi informacije o vašim proizvodima može to i sam zatražiti. Glavni problem kod ovog primjera je što stradaju i osobe koje su vam pisale samo jednom i nemaju apsolutno nikakvog interesa za vaše poslovanje, međutim takve osobe će završiti u vašem adresaru i primiti ovaj promotivni mail.

* Otvorili ste novu firmu, te ste si dali truda i par dana vršili razna pretraživanja po internetu, skupili listu potencijalnih kupaca i/ili partnera. Od trećih strana ste kupili listu poslovnih kontakata. Poželjeli ste poslati im newsletter sa obavijesti da ste otvorili firmu i želite im promovirati svoje usluge i proizvode. Topla preporuka je da to ne činite jer bi u tom slučaju slali SPAM! Korisnici mail adresa koje ste prikupili na ovaj način vas nisu tražili da im šaljete promotivne materijale, stoga je pošta koju šaljete neželjena i klasificira se kao SPAM.

* Otvorili ste novi site. Na svom siteu ste napravili korisnički dio, tokom nekoliko godina na site vam se registrirao određeni broj korisnika, prilikom registracije označili su kvačicu da žele primati obavijesti od administratora site-a o novitetima. Slanje mailova na ovu bazu korisnika je dopušteno jer su korisnici sami zatražili da žele primati novosti od vas i takav mail nije klasificiran kao SPAM.

* Na svom siteu nemate korisnički dio međutim postoji forma za prijavu na newsletter. Svaki novi korisnik koji se prijavi mora verificirati svoj identitet. Povremeno želite svojim korisnicima poslati novosti vezane uz vaše poslovanje i za to imate legalnu osnovu jer su korisnici zatražili da žele primati obavijesti od vas i ti mailovi nisu SPAM.

Ovo je samo par od mnogo primjera što je, a što nije spam. Glavna razlika između takozvanog “newslettera” koji je SPAM i onog koji to nije je u privoli primatelja. Ukoliko su primatelji na bilo koji način svijesno dali svoju privolu da žele od vas primati promotivne mailove možete im slati newslettere. Oglašavanje i promocija proizvoda, usluga, stranica i sl na bazu emailova koju ste prikupili na bilo kakav drugi način je tvrdokorni SPAM i primatelji imaju pravo prijaviti vas na abuse i/ili podnijeti kaznenu prijavu.

Što nije pametno raditi

  • Newslettere nećete nikada slati kroz Outlook Express na listu mailova u bcc-u.
  • Zatražiti ćete od nas integraciju valjanog newsletter sustava.
  • Dostaviti ćete nam samo mail adrese koje su u skladu sa zakonom i za koej imate privolu korisnika
  • Vrlo ćete pažljivo probrati mail adrese koje se više ne koriste.

 

Nekoliko citata iz zakona o neželjenoj elektroničkoj komunikaciji (SPAMu)

  • Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pribavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga.
  • Fizička ili pravna osoba trgovca može upotrebljavati podatke o adresama elektroničke pošte, koje je pribavila od svojih potrošača u svrhu prodaje proizvoda i usluga, za izravnu promidžbu i prodaju isključivo vlastitih sličnih proizvoda ili usluga, uz uvjet da ti potrošači imaju jasnu i nedvojbenu mogućnost besplatnog i jednostavnog prigovora na takvu uporabu podataka o adresama elektroničke pošte prigodom njihova prikupljanja i prigodom zaprimanja svake elektroničke poruke, u slučaju da potrošač nije unaprijed odbio takvu uporabu podataka.
  • Zabranjeno je, u svrhu izravne promidžbe i prodaje, slanje elektroničke pošte, uključujući i kratke tekstovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u kojima se pogrešno prikazuje ili prikriva identitet pošiljatelja u čije se ime šalje elektronička poruka, kao i slanje elektroničke pošte ili poruka bez ispravne adrese elektroničke pošte ili broja na koji primatelj može, bez naknade, poslati zahtjev za sprječavanje daljnje komunikacije.

Novčanom kaznom u iznosu od 100.000,00 do 1.000.000,00 kuna kaznit će se za prekršaj pravna osoba:

...............
44. ako upotrebljava pozivne sustave, telefaksne uređaje ili elektroničku poštu u svrhu izravne promidžbe ili prodaje, ili upotrebljava podatke o adresama elektroničke pošte potrošača, ili šalje elektroničku poštu u svrhu izravne promidžbe ili prodaje protivno odredbama članka 107. stavka 1., 2., 3. ili 4. ovoga Zakona.........

Djelomično preuzeto sa: blog.plus.hr

Komentari  

 
0 # Petak, 02 Prosinac 2011
Da li se spamom smatra ukoliko smo do sada u komunikaciji sa poslovnim i privatnim partnerima prikupili određeni broj email adresa te promidžene materijale šaljemo pojedinačno svakom korisniku te uvijek navedemo ako ne želi više primati naše materijale da se može odjaviti slanjem reply maila?
 
 
0 # tajana Petak, 02 Prosinac 2011
što znaći da šaljete materijale svakom pojedinačnom korisniku? prema zakonu bi trebali imati prvo pristanak osobe za sljane promidžbenih materijala (sa nekim pisanim tragom kakav god bio).
 
 
0 # Srijeda, 29 Kolovoz 2012
Previše spamova ima .....

Knjigovodstveni servis Osijek
 
 
0 # tajana Četvrtak, 30 Kolovoz 2012
slažem se. Nažalost, oni koji ih šalju to zovu "marketingom" :(
 

Unos novog komentara


Sigurnosni kod
Nova slika sigurnosnog koda

Marketing

Metuzalem ukratko

Metuzalem predstavlja kombinaciju iskustva, znatiželje, mudrosti i znanja. Metuzalem je poduzeće koje se bavi novim tehnologijama i vođenjem web projekata, financijama i marketingom. Vlasnica, Tajana Mrazović ima 15 godina iskustva u web projektima.

metuzalem-web-stranice +385 (0) 95 908 6945
Zagreb - Croatia
www.metuzalem.hr
www.metuzalem.com
blog.metuzalem.hr

Oglašavanje